Oefeningen

maandag 14 februari 2011

Duikelclowntjes

Het was in het jaar 1961, toen ik samen met een vriendin deze duikelclowntjes maakte!
Wij waren 14 jaar, en in die periode deden we figuurzagen, meubels bekleden, en bouwpakketten van kasten in elkaar zetten!!!
Allebei zo'n stelletje gemaakt!


Oorspronkelijk was er maar één clowntje bij, maar wij hebben er twee gemaakt, dan werd er een wedstrijd gehouden welke kleur het eerst over het brugje was!!!

Nou was ik vanavond eigenlijk tussen oude tijdschriften aan het zoeken naar iets anders, toen ik deze Libelle tegenkwam waar de werktekening van deze clown en brugje in staat, die had ik dus nog, 50 jaar oud!!!!


Ook staan er advetenties in van naaimachine's,van  merken die ik niet eens ken.                                   

Zoals deze, waarbij staat dat hij voorzien is van "toverstaafjes" waarmee u zonder oefening direkt sierranden kunt maken.
                                                

                                                   Hier de Bernina van 1961

                                                                  
                                                         Anker


                                                              Deze ken ik ook niet!

                                       
              En moet je eens kijken wat een leuke modepatronen erin staan!
                                                         
                                     

                                                   Voor poppen

                Wat stond er in die tijd toch leuke handwerk-patronen in de Libelle!!!!              

1 opmerking:

Unknown zei

Wat leuk he die oude tijdschriften
Ik heb verschillende vanaf 1948 en ik verwonder mij steeds weer over waar de dames zich toen mee bezig hielden
Je hebt een leuke blog en ik kom wel vaker een kijkje nemen
Groetjes Gea