Oefeningen

zondag 27 mei 2012

"Oorlogstaart"

Deze taart maakt mijn moeder in de oorlog als er iemand jarig was!
Mijn ouders hadden een kruidenierswinkel, en hadden genoeg biskwietjes, custart en jam in huis om deze taart te maken!
Je had geen oven nodig, alleen pudding koken op te kachel!
En werkelijk deze taart is echt om te smullen, hij is tenminste zó op!!!


Af en toe maak ik deze taart, ze zijn er allemaal dol op!!!
Dus met de Pinksteren eten wij oorlogstaart van mijn moeder!

Fijne Pinksteren allemaal!

Groetjes van Betsie!

8 opmerkingen:

Ieke78 zei

Eet smakelijk!

marga zei

Wat herkenbaar was het haast vergeten.
Kan je vertellen dat dat vroeger onze verjaardagstaart was.
Mijn moeder maakte op een inmense grote platte schotel de taart van beschuit en vla en als er veel in huis was kwam daar een kloddertje jam op.
Dat was in de jaren vijftig.
En we hebbenn er heerlijk van gesmuld.
fijne dag
Marga

Conny's-blog zei

Hij ziet er heerlijk uit, zou er zo in kunnen happen................gr.Conny.

Shirley zei

Oeh, ziet er lekker uit! Zie ook een dubbele verificatiecode bij jouw blog, veranderen doe je zo (als je wilt), heel simpel:
ga op je weblog naar instellingen gaat, en dan naar berichten en reacties, dan kan je die woordverificatie veranderen.

Anja.M zei

Mmmmm....dat ziet er lekker uit !
Quilt groetjes Anja.

Ellie zei

Dit kennen wij als 'kaakjespudding'. Hét nagerecht voor bepaalde feestdagen.. ik heb het zelf ook nog wel gemaakt, leuk om te doen.
Groetjes,

Johanna Zweden zei

Smikkel die ziet er lekker uit
Fijne avond groetjes Joke

Anoniem zei

hallo betsie die huisjes die zijn het helemaal mooi mooi mooi wil hem zelf ooit nog eens in het blaauw gaan maken maar ik heb ook nog een vraag die taart ik ken hem niet maar wil hem wel graag gaan maken mag ik van jou een recept lijkt me heel lekker om hem voor de volgende bee te maken lenie